Välkommen till en utställning om produkter och tjänster som på ett eller annat sätt anses misslyckade. Men borde vi inte också se dem som bevis på människans nyfikenhet och uppfinningsrikedom, som viktiga (sned)steg i utvecklingen?
Världens mest sålda bil skulle från början ha blivit marshmallows. Företaget Ahlgrens lyckades inte få till rätt recept och smeten blev för seg och hård, men den smakade gott. Man vågade lansera den godisbilen och ett misslyckade blev till en succé som idag är en storsäljande klassiker.
Plastcykeln Itera däremot totalfloppade. Den marknads-fördes som den nya coola, hållbara cykeln tillverkad av samma material som rymdraketer. Den blev en dålig och dyr cykel där coolhetsfaktorn helt uteblev.
Utställningen är producerad av Dunkers kulturhus och bygger på innovationsforskaren Samuel Wests koncept Museum of Failure.
Tid: 2018-11-07 – 15:30
Programmet kostar 50:- men är kostnadsfritt för Kulturkortsinnehavare.
Öppet för medlemmar i TFIH och övriga intresserade.